Sunday, December 27, 2009

Sunday Music Blogging

5 comments:

Jazzbumpa said...

You do find some wonderful obscurities.

Check mine today for some traditional treats.

Cheers!
JzB

geor3ge said...

Ahhhh...

IPA Source doesn't list this song, though I managed to find it on Sheet Music Plus. Do you happen to know the text?

Phila said...

Do you happen to know the text?

Connaissant, seigneur, mon état d'épouse,
Tu m'as envoyé deux perles précieuses
Et moi, comprenant ton amour
Je les posai froidement sur la soie de ma robe.
Car ma maison est de haut lignage
Mon époux capitaine de la garde du Roi
Et un homme comme toi devrait dire:
"Les liens de l'épouse ne se défont pas."
Avec les deux perles je te renvoie deux larmes,
Deux larmes pour ne pas t'avoir connu plus tôt.

geor3ge said...

Brilliant, thanks!

Now to find a willing soprano.

Phila said...

Now to find a willing soprano.

There's always Marcellina!